Sokan belevágnak egy honlap elkészítésébe, aztán a lelkesedés sokszor hamar alábbhagy, mert nincs idő és energia egy cég vezetése mellett még a tartalommal is foglalkoznia. Egyre népszerűbbek a szövegírói munkák, lássuk miért is érdemes őket alkalmazni!
A Google keresőóriás igyekszik kiszűrni azokat az oldalakat, amelyek manipulálni akarták a keresőt, hogy így kerüljenek a találati listák elejére. Ma már ez a megoldás nem működik, egyre inkább előtérbe kerül a tartalommarketing.
Miért érdemes honlapunkra, blogunkra szövegírót alkalmazni? A legfontosabb szempont az, hogy a megrendelő válláról így lekerül a teher, hogy állandóan a honlapjának a tartalmi részével legyen elfoglalva. A webszöveg nagyon fontos, és nem mindegy, hogy egy profi készíti el, vagy egy lelkes ismerős. A profi szövegíró általában végzett újságíró, vagy nagyon tehetséges író, aki képes bármilyen témában releváns, érdekes szöveget előállítani.
Nagyon sokan kizárólag egyszerűbb, hétköznapi témákról képesek írni, míg egy profi bármilyen témában képes izgalmas és minőségi munkát előállítani. Sokan foglalkoznak speciális termékkel, szolgáltatásokkal, amikhez az ismerős nem ért, így a kész cikk sem biztos, hogy olyan lesz, mint amilyet szerettünk volna.
Az írás is egy szakma, tanulni, gyakorolni kell. Egy amatőr nem biztos, hogy képes úgy csűrni-csavarni a szavakat, hogy a látogatónak és a keresőknek is tetsszen. A webes szövegíró a helyesíráson és a tartalmon kívül arra is figyel, hogy „long tail” kulcsszavakat hozzon létre a cikken belül, így növelve meg annak az esélyét, hogy hosszú kifejezésekre a találati lista élére ugorjon a weboldal. Az sem mindegy, hogy az író bulvárcikket ír, hírlevelet szerkeszt, cégbemutatkozót ír vagy fordít, ennyi módon csak egy professzionális munkaerő képes dolgozni.
Szövegírót alkalmazni mindenképpen megéri, ez egy hosszútávú befektetés, mellyel csak jól járhatunk, hiszen honlapunk tele lesz érdekes, látogatócsalogató cikkekkel, és a keresők is előbb-utóbb jó pozícióba fogják sorolni a honlapunkat.