A kilencvenes évek közepén még bőven, igencsak kuriózumnak számított, ha valaki a cégét az interneten is megjelenítette, pláne, ha az egy webáruház lett volna. Ekkor még egy nagyon távoli, szinte már-már misztikus eszköznek számított ez, egy kevesek által értett világ csodájának. Mára azonban ez már jócskán megváltozott.
Kézi rajzok a kezdetek-kezdetén
Akkoriban, ha egy vállalkozás online kívánt megjelenni, az oldal grafikája, főként az ikonok még kézzel rajzolt ábrákként szerepeltek. Ezt napjainkban mintegy divathullámként ma is egyre több helyen láthatjuk egyébként. Ha anno egy statikus oldala volt a cégnek, az már szinte több volt, mint elegendő, és minél több link szerepelt rajta pluszban, annál jobb minőségűnek számított. A youtube csatornának akkor még híre-hamva sem volt.
A grafikus szerepe
Az iparág az utóbbi években robbanásszerűen felfejlődött, és a folyamat azóta is tart. A webdizájnt illetően egy jó grafikus szinte elengedhetetlen, ő lesz az, aki a vizuális megjelenés megtervezésében és ennek kivitelezésében segítséget nyújt. Neki fontos ismernie a webes felület más eszközökön való megjelenítésének sajátosságait is ma már: például meg kell tudnia oldani a feladatot úgy, hogy az okostelefonok, és tabletek segítségével is ki tudjuk böngészni, ha úton vagyunk, hogy melyik postapontban tudjuk átvenni a csomagunkat.
A profi dizájnerek
Egy tehetséges, profi dizájnernek tudnia kell előre is gondolkodni, és úgy megtervezni-kivitelezni egy oldalt, webáruházat, hogy pár hónapon, vagy éven belül is megállja a helyét. Miről ismerszik meg a profi szakember? Egy igazán jó webdizázjnert onnan ismerhetünk fel, hogy ergonómiában gondolkodik: vagyis egyediségét tudása komplexitása adja, és a vele való kommunikáció során könnyedén kapunk információt a viharosan fejlődő webes világ területét érintő trendekről is.