Hosszú éveken át a különféle vizuális, majd a televíziók térhódításával az audiovizuális üzeneteket és marketinget tartották a kutatók és a vállalatok is a legfontosabb és leghatásosabb promóciónak. Ez az adott pillanatban, avagy a vetítés idején igaz is, ám az ilyen kis bejátszásokat és filmecskéket az emberek többsége hajlamos nagyon gyorsan elfelejteni, és erről nemrégiben egy átfogó kutatás is készült, amely bebizonyította, hogy a reklámajándék hosszabb távon sokkal hatásosabb, mint egy televízióban leadott reklám.
Tudományos bizonyíték
A témának a Lipcsei Egyetem kutatócsoportja és egyik szaktekintélye, Dr. Martin Grünwald járt utána, aki abból indult ki, hogy a kisgyermekek is úgy próbálnak ismerkedni a világgal, hogy közben mindent meg akarnak fogni, a szájukba akarnak venni, egyszóval érinteni is akarják, nem csak látni. A szakemberek bebizonyították, hogy a lurkók sokkal jobban és könnyebben különbséget tudnak venni a megérintett tárgyak között ahhoz képest, ha csak látták volna őket korábban. A tudósok itt azonban nem álltak meg, ezáltal azt szerették volna bebizonyítani, hogy ez a készség vajon felnőttkorban is megmarad-e, avagy nagyobb hatást gyakorolnak ránk a megfogható dolgok, mint azok, amelyeket csak látunk?
Az már eddig is köztudott volt, hogy a tapintás az öt érzékszervünk közül az egyik legfontosabb, ezáltal már évtizedekkel ezelőtt bizonyítást nyert, hogy az emberek a körülöttük lévő világ mintegy 80 százalékát ilyen formában fedezik fel. A tapintás fontossága tehát nyilvánvaló, a marketing esetében ezt azonban mégis nagyon sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni, így a céges kommunikációkban. Márpedig Dr. Markus Kiefer szerint a tapintás, ezáltal a céges reklámajándékok szerepe rendkívül fontos a marketing során, hiszen ezzel nem csak egy gesztust tesztnek a cégek az adott illető irányába, hanem mert ő megfoghatott egy promóciós terméket, vagy csak egy ajándékot, azzal tudat alatt azonnal meg is ismerte az adott márkát.
Mélyebb lesz a benyomás
A professzor szerint megfigyeléseik alapján, ha marketingünk egy jelentős részét a reklámajándékokra építjük, az emberekre sokkal mélyebb benyomást tehetünk, hiszen nem csak látunk és hallunk a termékről, hanem meg is foghatunk valamit, ami hozzá kapcsolódik, esetleg konkrétan az is. Ez pedig visszavezet minket egyik ösztönszerű, tudatalattink legmélyebb megismerő ingeréhez, a tapintás fontosságához.
Dr. Kiefer kiemelte, hogy a reklámajándék azért hatékony, mert egyedülálló módon képest hatni az összes érzékszervünkre, de legalábbis a legfontosabbakra garantáltan. Egy termékmintaként kapott csokit például nem csak láthatunk, hallhatjuk a roppanását, hanem megízlelhetjük, megszagolhatjuk és meg is foghatjuk, ezáltal egy teljes és átfogó képet kapunk róla, amit egy szimpla reklámfilmmel garantáltan soha nem tudnánk elérni, egyszóval a céges reklámajándék képes gyorsan és közvetlen hasznot generálni számunkra a megtapasztalás szintjén.