A mai digitális világban szinte elengedhetetlen a virtuális jelenlét céljaik minél hatékonyabb és gyorsabb elérésében. Ehhez nem csak weblapokkal, Youtube csatornával kell rendelkezniük vagy közösségi oldalakon kell megjelenniük, hanem a meglévő weboldalaikat is fejleszteni, optimalizálni szükséges. Egyrészt, hogy minél jobb élményt adhassanak a látogatóiknak, másrészt minél jobb helyet foglaljanak el a különböző keresőrobotok (mint pl. Google) helyezésein.
Létezik egy „keresőoptimalizálás” fogalom is, voltaképp ezzel a teendővel párhuzamosan történik a weboldalak optimalizálása, nincs kimondott különbség a kettő fogalom között, a cél azonos.
Optimalizálás kisokos
A weboldalak optimalizálásakor a megjelenő tartalmak kulcsszavainak keresése és tartalomba építése élvez kiemelkedő fontosságot. Érdemes elkerülni a túl általános kulcsszavak használatát, hiszen az weboldalak nagyobb részéhez kevésbé átgondoltan általános szavakat adnak meg kulcsszavaknak. Ilyen pl. laptop, számítógép, tánc… Ezek túlságosan elterjed használatúak, túl sok időbe telne ezeket tartalmazó weboldalak keresőmotoros helyezésein javítani.
De érdemes kerülni a túl speciális, az adott szakma egyedi kifejezéseit is kerülni, hiszen az átlag látogató kevésbé ismerheti pl. a „hangsugárzó” szót, helyette a „hangfal”-ra keres inkább rá. Érdemes tehát a tartalmakhoz igazodó, konkrétabb szavakat megadni kulcsszavaknak. Ezekből a kulcsszavakból lehet menüpontokat, alcímeket, fejezetcímeket alkotni.
Természetesen nem csak a szövegekre kell figyelni, hanem a képek, videókra is. Mindenképp érdemes kerülni a szövegeket tartalmazó képek használatát. Külön érdemes beállítani a képek „alt” és „title” tulajdonságát, amivel a keresőrobotok foglalkoznak. A weboldalak optimalizálásához hozzátartozik a dizájn is, érdemes odafigyelni az ízléses megjelenésre. Továbbá érdemes még odafigyelni a mai kor elengedhetetlen technikájára a reszponzív technikára, amivel lehetővé teszik a weboldalak mobiltelefonokon, tableteken és mindenféle más kijelzőkön való megjelenését is. A keresőrobotok, mint a Google, kiemelten kezeli ennek a technikának a meglétét a weboldalak helyezéseinek megalkotásakor.
Forrás: brandnewdent.hu