A 2020-as webáruházas adatok még nem kerültek nyilvánosságra – hiszen még nincs is vége az évnek, ám a tavalyi, 2019-es adatokat már közzétette a GKI Digital. Az idén tavasszal publikált adatok felmérésében az Árukereső portállal dolgoztak együtt. Az idei adatok szerint mintegy, bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat termelt a magyar lakosság.
Ami azt jelenti, hogy az éves kiskereskedelmi online forgalom 16%-kal felülmúlta az egy évvel korábbi számadatokat. Ezek alapján kijelenthető, hogy az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át.
Érdekesség, hogy 2019-ben az aktívan internetező felnőtt lakosságnak több, mint a fele: 55%-uk vásárolt online valamilyen terméket. Ez gyakorlatilag 3,3 millió webáruház vásárlót jelent. A statisztikai adatok rávilágítottak arra is, hogy évente egy fő átlagosan 190.000 forint értékben költ és körülbelül 13-14 online vásárlást ejt meg. A magyar vásárlók több, mint 43 millió alkalommal vásároltak hazai webáruházból és 17 millió alkalommal külföldi – jellemzően kínai – webshopokból.
60% felett a házhoz szállítások száma!
Sok esetben van lehetőség a személyes átvételre, amelyet a vásárlók 39,5%-ka ki is használ, azonban a többség még mindig valamelyik logisztikai szolgáltató szolgáltatását veszi igénybe. Ebbe a 60,5%-ba azonban nem csak a házhoz szállítás, hanem a csomagponton való átvétel és a csomagautomatába való szállítás is beletartozik, bár ez utóbbi népszerűsége az utóbbi évekhez képest tovább csökkent (két év alatt 19%-ról leesett 16%-ra).
Bár 2019-ben a legtöbb online leadott webáruházas rendelést a Posta kézbesítette, a felmért adatok alapján a legnépszerűbb szállító partner a GLS volt, a csomagautomaták körében pedig a FoxPost győzött a felmérésben. A házhoz szállítások TOP 3-as listájában az MPL és a Sprinter kapott még dobogós helyezést, a csomagautomaták és átvételi pontok körében pedig a GLS és a PickPack Pontok kerültek a ranglista élére.